Plaça Constitució, 1 07701 Maó · 971 36 98 00 · alcaldia@ajmao.org
         
 
 
 
Ajuntament Administració municipal Turisme Seu electrònica Cambiar idioma al aleman

Imatge
08/02/2019
Cinc ponents experts participaran en la sessió sobre “Reptes tecnològics de l’administració pública” a la seu del Consell Insular.
 

Silme celebra el seu 30è aniversari els dies 14 i 15 de febrer amb una jornada tècnica i un acte commemoratiu

Cinc ponents experts participaran en la sessió sobre “Reptes tecnològics de l’administració pública” a la seu del Consell Insular.

Maó, 8 de febrer de 2019

Silme (Servei d’Informàtica Local de Menorca) celebra enguany el seu 30è aniversari amb dues activitats importants: unes jornades tècniques i una cerimònia de caràcter més festiu. L’única empresa Societat Anònima de capital públic de l’illa aglutina tots els serveis i necessitats informàtiques de les administracions de Menorca (Consell i ajuntaments) en una fórmula que fa 30 anys va ser pionera i amb el temps s’ha demostrat encertada.

El gerent de Silme, Paco Franco, i la consellera de Serveis Generals i presidenta del Consell d’Administració de Silme, Cristina Gómez, van presentar el passat dijous a la seu de l’empresa els detalls de la commemoració de l’aniversari, acompanyats de Jordi Tutzó, regidor de l’Ajuntament de Maó i secretari del mateix Consell d’Administració, i els vocals Sergi Servera i Francesc Pons, regidors dels ajuntaments de Ciutadella i Ferreries, respectivament.

Un camí a seguir per a altres serveis d'àmbit insular

Durant la roda de premsa, Jordi Tutzó va assenyalar que "unificar esforços i criteris ara fa 30 anys va ser una idea molt encertada", i va assegurar que "les sinergies i esforços mancomunats que ha creat aquesta empresa són incomparables amb qualsevol altra situació insular".

Tutzó també va destacar que sense Silme la implantació l'administració electrònica i els canvis de processos administratius que s'han produït els darrers anys hagueren estat molt complicats de dur a terme pels ajuntaments, i va afirmar que "celebrar 30 anys de Silme ens ha d'omplir d'orgull, perquè hem fet les coses bé, i podria mostrar el camí per a altres serveis que aquesta illa ha de mancomunar".

Jornada 'Reptes tecnològics de l’administració pública'

Amb el títol “Reptes tecnològics de l’administració pública”, les jornades tècniques es faran dia 14 de febrer a la seu del Consell Insular amb l’objectiu de donar a conèixer l’experiència d’empreses públiques de base tecnològica i debatre sobre els reptes presents i futurs de les institucions des del punt de vista de la digitalització, el tractament de dades i l’administració electrònica. Els experts ponents que intervindran són Manel Camps, enginyer informàtic i cap de projectes de Silme; Josetxo Arrarás, director gerent de Tracasa Instrumental; Juan Huguet Garcia, investigador sènior de dades a IBM; la doctora Antònia Paniza, secretària general de la UIB, i Nacho Alamillo, director general d’Astrea i expert en digitalització de l’administració.

Pel que fa a l’acte festiu de dia 15 de febrer, es celebrarà a l’Auditori de Ferreries a les 12.30 hores amb la presència de representants de les institucions que formen part de l’empresa, a més dels antics presidents, vocals i secretaris del Consell d’Administració. A la trobada no hi faltaran els agraïments i reconeixements a les persones que van impulsar la fundació de Silme, una empresa que 30 anys després de la seva creació disposa d’un equip de 25 professionals i una àmplia cartera de serveis que inclou tot el que fa referència a sistemes (hardward i software instal·lats a les administracions); tractament de dades i suport de comptabilitat; serveis IDE de cartografia; consultoria; formació als usuaris dels diferents aplicatius; i servei de suport tècnic.

En total, Silme té instal·lats i gestiona 1.230 terminals; 89 equips de comunicacions. 2.314 comptes de correu; 655 mòduls o aplicacions; 69 servidors; i 55 portals web.

Un dels puntals de Silme fa referència al desenvolupament de programes i aplicacions per cobrir les principals necessitats pel que fa a comptabilitat, nòmines, padrons, recaptació, liquidacions, persones, territori, registre d’entrades i sortides, actes, decrets... En aquest capítol destaca el desenvolupament i manteniment del portal de tramitació amb l’administració local de Menorca, la Carpeta Ciutadana, un entorn de comunicació entre la ciutadania el Consell i els ajuntaments que permet realitzar tot tipus de tràmits i gestions en línia des de qualsevol ordinador, tauleta o dispositiu mòbil d’una manera segura, còmoda i àgil.

Podeu veure la roda de premsa completa fent clic aquí.

Per a més informació sobre la jornada 'Reptes tecnològics de l’administració pública' feu clic aquí.



Imatge