Plaça Constitució, 1 07701 Maó · 971 36 98 00 · alcaldia@ajmao.org
         
 
 
 
Ajuntament Administració municipal Turisme Seu electrònica Cambiar idioma al aleman

04/10/2018
La mostra reuneix els cinc projecte de les beques de producció a la creació vídeogràfica DKV-Es Baluard.
 

Es Baluard, DKV i l'Ajuntament de Maó presenten l'exposició 'Videre' a Ca n'Oliver

La mostra reuneix els cinc projecte de les beques de producció a la creació vídeogràfica DKV-Es Baluard.

Maó, 4 d’octubre de 2018

Aquest matí, Es Baluard Museu d’Art Modern i Contemporani de Palma i DKV Seguros han presentat a Ca n'Oliver l'exposició 'Videre. Produccions videogràfiques de les beques DKV - Es Baluard', una mostra col·lectiva que reuneix els cinc projectes guanyadors de les beques de producció a la creació videogràfica DKV - Es Baluard que s'han celebrat fins al moment.

La mostra, comissariada per la directora de Es Baluard, Nekane Aramburu, i la responsable de la Col·lecció d'art contemporani de DKV, Alicia Ventura, es podrà visitar des del 5 d'octubre de 2018 fins el 6 de gener de 2019 a Ca n'Oliver, gràcies a la col·laboració de l'Ajuntament de Maó. El disseny de la imatge de l’exposició ha estat desenvolupat pel dissenyador gràfic menorquí Hombre López.

A més de les comissàries de l'exposició, a l'acte de presentació també han assistit el primer tinent d'Alcaldia de Cultura, Héctor Pons, i l'artista Irene de Andrés.

D'aquesta manera, el projecte es mostra en format d’exposició a Menorca, i en un lloc de referència cultural, com és Ca n'Oliver. Així, podrà conèixer-se en un doble vessant a través de l'últim en recerca audiovisual, fruit de la col·laboració entre el museu Es Baluard i DKV i, d'altra banda, a manera d'escaneig del més rellevant de l'última creació artística contemporània.

Els artistes Elssie Ansareo (Mèxic D.F., 1979) i Alaitz Arenzana (Bilbao, 1976) participen amb la seva obra (Preposición) La Habitación, rodada el 2014 amb interns de l'Hospital Psiquiàtric de Zamudio en Bizkaia. Javier Artero (Melilla, 1989) amb Skyline (2015), una obra rodada a l'Hospital de Dénia Marina Salut i centrada en la idea d'horitzontalitat aplicada a la visió del paisatge natural o artificial.

Així mateix, l'exposició compta amb el projecte The sun is gone but we still have the view que Joan Bennassar (Palma, 1991) va crear l'any 2016, en el qual examina la relació entre natura i cultura, investigant les implicacions ecològiques, econòmiques i polítiques del nostre compromís amb el món material per tal de facilitar una nova comprensió de les estructures i sistemes que regeixen el nostre entorn. Pel que fa a la beca de 2017, la mostra presenta el projecte En la oscuridad brillante, una proposta de treball de l'artista Fermín Jiménez Landa (Pamplona, 1979) sobre Lisca Bianca, illa deshabitada de l'arxipèlag de les Eòlies que s'associa a la idea desaparició fictícia, el turisme i el concepte d'illa com a frontera política i geogràfica.

D'altra banda, també s'integra en l'exposició la recent guanyadora de la convocatòria de 2018, Irene de Andrés (Eivissa, 1986), amb el seu projecte Complejos de destino. Capítulo I: Prora, en què l'artista torna a tractar el turisme com a tema, però implementant la idea amb un tomb cap a l'obsessió pel viatge, per col·leccionar llocs, i com aquesta colossal indústria es fa cada vegada més fort engolint tot al seu pas. Els mateixos edificis en les seves diferents etapes, sent els fruits del negoci turístic, compten què ha passat, què està passant i què pot passar.

Els diferents jurats de la convocatòria han estat integrats per Nekane Aramburu, Alicia Ventura, Juan Bautista Peiró, Javier Hontoria, Tania Pardo, Glòria Picazo, Pedro Ortuño, José Manuel Barreiro, Eva Cifre i Sebastià Mascaró.